مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 10:302020-12-09سياسي

سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران| فصلی جدید در روابط تهران - باکو


سفیر پیشین ایران در باکو با اشاره به سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران و اینکه ایران می تواند در زمینه بازسازی مناطق آزاد شده مشارکت داشته باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه 17 آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر امروز (چهارشنبه) جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آ ذربایجان به تهران خبر داد و گفت: وی در این سفر ضمن دیدار با محمدجواد ظریف با رییس جمهور، رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

گفتنی است، این اولین سفر بایراموف به ایران بعد از تصدی این سمت است.

در همین خصوص سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه و بررسی مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی، به ویژه شرایط پساجنگ قره باغ از مهم ترین اهداف و محورهای این سفر خواهد بود.

این سفر نخستین سفر خارجی ایشان پس از جنگ اخیر و اولین سفر به ایران پس از تصدی پست وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از تیر ماه امسال است.

آقایان ظریف و بایراموف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پیش از این چندین دور گفت وگوی تلفنی و ویدئو کنفرانسی برگزار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران| فصلی جدید در روابط تهران - باکو

سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران| فصلی جدید در روابط تهران - باکو